De 5 jaar geleden speciaal ontwikkelde website voor Stichting Schuilplaats (Christelijke hulpverlengingsorganisatie) was niet meer van deze tijd.

Schuilplaats wilde graag meer flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid in het gemakkelijk kunnen optimaliseren van de website-inhoud. Daarnaast was het voor Schuilplaats van groot belang dat haar zichtbaarheid op internet vergroot wordt. Hulpverlening die niet gevonden wordt komt niet tot zijn doel.

Na een interne evaluatie heeft Schuilplaats besloten om de specialisten van verbaasd internet marketing uit Apeldoorn in te schakelen met als doel om een nieuwe website te ontwikkelen en een gedegen online strategie uit te denken.  

Schuilplaats directeur Versloot geeft aan: “De gedreven specialisten van verbaasd hielpen ons om breder te kijken en slaagden er vervolgens in om binnen korte tijd een prachtige nieuwe website neer te zetten. Nu we deze professionele website hebben, beseffen we achteraf dat we dit veel eerder hadden moeten doen. We krijgen erg veel complimenten en we zijn veel beter vindbaar op internet.”

Hoe is het proces verlopen?

“Samen met verbaasd zijn we kritisch gaan kijken naar waar we ons nu echt mee bezig houden. Wij zijn een landelijke christelijke hulpverleningsorganisatie, maar welke diensten vallen daaronder? Op onze vorige website hadden wij in beperkte mate beschreven wat voor hulpverleningswerk wij doen.”

“Verbaasd heeft ons het inzicht gegeven om ‘christelijke hulpverlening’ op te delen in logische producten. Nog belangrijker: ze hebben ons laten inzien dat we ons moeten focussen op het zoekgedrag van onze (potentiële) cliënten. Wij dachten dat we ‘christelijke hulp’ verkochten, maar wat we nu zien is dat onze doelgroep specifiek zoekt op onder meer ‘hulp bij seksverslaving’, ‘hulp bij identiteitsproblemen’, ‘relatie therapie’ en andere hulpvragen. Er komen nu meer mensen bij ons terecht! “

Verdubbeling van het aantal bezoekers

“Ons websitebezoek is in 4 maanden tijd verdubbeld, bezoekers besteden meer tijd op onze website en verkrijgen meer inzicht in probleemsituaties en de daarbij behorende oplossingsrichtingen. Het aantal hulpaanvragen wat bij Schuilplaats terecht komt, is sterk gestegen”

“Kortom: verbaasd heeft ons in het hele traject geadviseerd en onze marktkennis en expertise weten te vertalen naar een gedegen online strategie en dito website. Voor ons is deze website het startpunt voor online groei. Dankzij het eenvoudige beheersysteem (CMS) delen we onze kennis met blogs en nieuwsberichten zonder dat er een webmaster voor nodig is.”

De directie van Stichting Schuilplaats is bereid om als referentie te dienen voor klanten die mogelijk met verbaasd willen samenwerken. Wilt u in contact komen met Stichting Schuilplaats? Wij brengen u graag in contact, stuur ons een mail of vul het contactformulier in.