Een advies van verbaasd aan AlarmMarkt.nl heeft goed uitgepakt. Verbaasd adviseerde de webshophouder half januari om al zijn productteksten te herschijven. In februari steeg het sitebezoek met maar liefst 40%.

Dubbele inhoud

Wat was nou het probleem: AlarmMarkt.nl maakte voor zijn producten gebruik van een externe database met alle productinformatie. Aangezien er meerdere websites gebruik maken van dezelfde database kon AlarmMarkt.nl zich eigenlijk niet onderscheiden.

Zoekmachines zien namelijk geen verschil in de productinformatie op de websites, waardoor het een lastige opgave wordt om voor de verschillende producten goed vindbaar te zijn.

Doordat AlarmMarkt.nl nu unieke productbeschrijvingen heeft, geven zoekmachines deze teksten meer waarde dan de productteksten op concurrerende websites.

Praktisch SEO-rapport

Unieke inhoud is een van de belangrijkste factoren voor vindbaarheid in zoekmachines, maar niet de enige factor. Vandaar dat het advies voor betere productbeschrijvingen in februari een vervolg heeft gekregen in een praktisch SEO-rapport, met handreikingen voor een verbeterde navigatie- en tekststructuur, nieuwe productcategorieƫn, een concurrentieanalyse en praktische tips.

Wilt u ook meer bezoek naar uw website? Neem contact met ons op voor een advies voor zoekmachine optimalisatie van uw website.

Tijd voor een nieuwe website? Schakel verbaasd ook in voor website ontwikkeling.