Social Media Marketing

We moeten toegeven dat we worden meegezogen in de stroomversnelling waarin de sociale media zijn gekomen. Sociale netwerken hebben bewezen geweldige marketinginstrumenten te zijn, maar elk medium heeft zijn eigen handleiding. Welke sociale media gaat u gebruiken? Hoe past u uw organisatie aan aan het gebruik?

Dit zijn enkele vragen die wij meenemen binnen het bepalen van uw online strategie. Wij geven onder meer advies over de integratie van sociale media in uw bedrijf, analyseren het huidige gebruik en bekijken hoe de concurrentie met deze marketingmiddelen omgaat.

Enkele sterke punten voor het inzetten van social media als marketingtool:

  • Actualiteit | Omdat veel gebruikers actief zijn op social media is er altijd wel iemand bij een 'nieuwtje'.
  • Zoekmachinevriendelijk | Social media worden hoog geïndexeerd door zoekmachines, vanwege objectiviteit en een hogere mate van betrouwbaarheid ten opzichte van eigen geschreven sites.
  • Deelbaarheid | De inhoud is makkelijk te delen en het verspreidt zich snel binnen netwerken. Dit noemt men het 'virale effect'. 

Aan het gebruik van social media zitten ook minder positieve kanten, tenminste als u zich van het onderstaande niet bewust bent.

  • Slechte publiciteit | Uw doelgroep kan van alles zeggen over u en uw product via sociale media. Een treffend voorbeeld is de twittercampagne die McDonalds begin van 2012 uitrolde en compleet verkeerd uitpakte.
  • Onbetrouwbaarheid | Social media schijnen volgens sommige bronnen helemaal niet zo betrouwbaar te zijn als vaak gezegd wordt. Berichten op Twitter kunnen bijvoorbeeld geruchten bevatten die door de massa worden versterkt en vervolgens niet waar blijken te zijn.

Neem vrijblijvend contact met ons op voor vragen over social media marketing. Bekijk ook onze andere internet marketing diensten.

Ik heb een vraag: